"Fryderyk Chopin" promuje Polskę
Data: 2010-06-15 20:09:00
Żródło: www.zagle.onet.pl
Uroczyste wypłynięcie żaglowca "Fryderyk Chopin" rozpoczęło kampanię prowadzoną przez Polską Organizację Turystyczną (POT) "Promujmy Polskę Razem". Wartość całego projektu to 30 mln euro - poinformowano na konferencji prasowej w sobotę w Szczecinie.
Podczas szczecińskich Dni Morza "Sail Szczecin 2010", trwających od piątku do niedzieli, żaglowiec rozpoczął
trzymiesięczny rejs po najważniejszych europejskich portach. Jego zadaniem jest promocja walorów turystycznych jak również przybliżanie historii i kultury polskiej wśród mieszkańców Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii, Danii i Szwecji. Wpłynięcie jednostki do portów stanie się pretekstem do imprez na nabrzeżach, podczas których będzie reklamowany nasz kraj.
"Rynek europejski jest bardzo trudny, w dziedzinie turystyki panuje ogromna konkurencja, dlatego zdecydowaliśmy się wyjść z czymś nowym, co zaskoczy i przyciągnie uwagę"- tak wyjaśnił pomysł wykorzystania żaglowca do celów promocyjnych prezes POT Rafał Szmitke.
Powiedział on dziennikarzom, że w każdym z dziewiętnastu odwiedzanych portów
organizowane będą m.in. wykłady o Polsce, nauka kroków poloneza, malowanie fortepianów, budowanie popiersia Chopina z materiałów charakterystycznych dla odwiedzanego kraju - np. w Holandii z tulipanów - balet na rejach, pokazy sztucznych ogni. Nie zabraknie też polskich smakołyków i widowisk multimedialnych.
"Załoga żaglowca została starannie dobrana tak, żeby znalazły się w niej same osobowości potrafiące ciekawie opowiadać o swoich rodzinnych stronach"- powiedział Szmitke. Dodał, że są to zwycięzcy specjalnego konkursu oraz studenci szkół turystycznych z całego kraju.
Główną atrakcją szczecińskich Dni Morza był sobotni wieczorny koncert muzyki Chopina pt."Chopin na Chopinie", w którym wystąpili m.in. Leszek Możdżer i Krzysztof Jabłoński.
Projekt "Promujmy Polskę razem", który polega na wzmożonej akcji promocyjnej Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie będzie dofinansowany z unijnego programu Innowacyjna Gospodarka. Nasz
kraj ma być szczególnie promowany w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. POT chce wykorzystywać tradycyjne metody jak stoiska na targach, spoty reklamowe w radiu i telewizji, czy billboardy, ale także nietypowe narzędzia promocyjne, jakim jest np. żaglowiec.
Organizatorzy programu stawiają na wydarzenia przyciągające uwagę mediów, wokół których będzie można organizować promocyjne imprezy. Takie wydarzenia to m.in.: trwający Rok Chopinowski, polska prezydencja w Unii Europejskiej w 2011 r., EURO 2012. Program potrwa do czerwca 2012 r.