Garmin prezentuje system sterowania dla łodzi żaglowych
Data: 2010-09-25 10:21:12
Garmin International Inc., oddział firmy Garmin Ltd. ogłasza wprowadzenie na rynek nowego systemu automatycznego sterowania łodziami żaglowymi, GHP 12. Główne zalety tego autopilota to niezawodne działanie i wyjątkowe możliwości sterowania łodziami o wymiarach od 6 do 21 metrów, wyposażonych w systemy sterowania przy pomocy siłownika liniowego.
Źródło: www.zeglarstwo.pl
"GHP 12 to rozbudowana wersja autopilota GHP 10, wzbogacona o funkcje odpowiadające potrzebom żeglarzy", powiedział Jakub Szałamacha, Marketing Manager Garmin Polska. "Dodając obsługę dwóch opcji napędu liniowego oraz zaktualizowaną wersję specjalistycznego oprogramowania, urządzenie GHP 12 wprowadza na rynek żeglarski wiodącą technologię automatycznego sterowania."
Zaprojektowany do łodzi z systemami sterującymi przy pomocy siłownika liniowego,
GHP 12 to podpokładowy autopilot będący nieocenioną pomocą przy żeglowaniu. Nowy system jest dostępny dla dwóch wersji napędu liniowego: jednostka napędowa klasy A dla łodzi o wyporności do 13 000 kilogramów lub klasy B dla większych modeli o wyporności do 36 000 kilogramów. Autopilot jest przeznaczony przede wszystkim dla łodzi o długości od 6 do 21 metrów.
W celu uzyskania optymalnej wydajności urządzenie posiada wbudowany żyroskop, który zapewnia precyzyjne manewrowanie i stabilność sterowania. Ponadto, zintegrowany mechanizm sprzężenia zwrotnego steru gwarantuje łatwą instalację i niezawodność obsługi. GHP 12 wyróżnia się także minimalnym zużyciem energii, umożliwiając bardziej oszczędną pracę pokładowych systemów zasilania.
Jeśli chodzi o konfigurację i sterowanie autopilotem, żeglarze mogą spodziewać się sprawdzonych rozwiązań, typowych dla firmy Garmin. GHC™ 10 to dedykowana jednostka kontrolna autopilota z 3,5-calowym, kolorowym wyświetlaczem, umożliwiająca podłączanie i odłączanie urządzenia GHP 12. Z GHP 12 mogą komunikować się trzy kontrolery GHC 10, co pozwala na zdalne sterowanie autopilotem na łodzi. Po podłączeniu do urządzenia GWS™ 10 firmy Garmin lub innego zgodnego czujnika wiatru, systemu GPS lub urządzeń sieciowych, autopilot GHP 12 pozwala obsługiwać funkcje zapisywania trybów pracy, takich jak np. utrzymywanie kursu, utrzymywanie wiatru, zwroty stopnia, zwrot przez sztag/zwrot przez rufę, czy podążanie trasą wyznaczoną w ploterze. Co więcej,
autopilot jest wyposażony w specjalistyczne oprogramowanie żeglarskie i korzysta ze standardowego w branży interfejsu NMEA 2000, co zapewnia łatwą instalację i dostęp sieciowy do danych autopilota na temat kursu.
Szczegółowe informacje na temat produktu można znaleźć na stronie www.garmin.com