Rejsuj.pl jest społecznością skupiającą żeglarzy. Zapoznaj się z doświadczeniem żeglarskim swoich znajomych, obejrzyj zdjęcia i wideo z rejsów.
Rejsuj.pl to także największa multimedialna baza danych o jachtach.
Zaplanuj z Rejsuj.pl kolejny sezon i umów się na rejs ze znajomymi!

Twoja przeglądarka jest bardzo stara i wymaga uaktualnienia!


Załoga portalu Rejsuj.pl rekomenduje aktualizację Internet Explorera do najnowszej wersji.

Powstaje największy kontenerowiec na świecie

Data:  2011-02-28 22:19:32
(głosów: 1)
Ocena:
Autor: Aleksandra Glinko   Żródło: gizmag.com
Aktualnie na morzach i oceanach możemy spotkać największy kontenerowiec - Emma Mærsk mający 396 metrów długości i mogący jednocześnie przewieźć 15 500 kontenerów jednakże czasy jego świetności niebawem miną gdyż dla tych samych linii powstaje właśnie jeszcze większy statek i nie będzie on jedyny.
Mærsk Line podpisało kontrakt na 10 największych kontenerowców na świecie z opcją powiększenia zamówienia do 20 chcąc w ten sposób zaspokoić wzrastające potrzeby transportu oraz być kluczową firmą w przypadku transportu morskiego. Koreańska stocznia DSME ma dostarczać statki w latach 2013-2015.

Koreańskie Daewoo buduje obecnie pierwszy statek, który będzie pływał w Mærsk Line. Wart 190 mln dolarów, mierzący 400 m będzie mógł przewozić 18 000 kontenerów czyli o 2500 więcej od aktualnie największego kontenerowca. Będzie to duża oszczędność ponieważ to monstrum pozwoli zużywać 20% mniej paliwa co zarazem zmniejszy emisję CO2.

Statki o tak wielkiej pojemności pozwolą Mærsk Line transportować największą możliwą liczbę kontenerów przy jednoczesnym ekonomicznym zużyciu energii.

Triple-E bo tak nazwano budowany statek nie jest po prostu największym, właściwie jest najdłuższym i najszerszym kontenerowcem który będzie miał możliwość zawijania do portów. Prawda jest taka, że statek ten jest tylko 4 metry dłuższy i 3 metry szerszy od Emma Mærsk który obecnie jest największym kontenerowcem ale nie ma on tak dobrze zagospodarowanej przestrzeni dzięki czemu nowy statek będzie mógł przewozić o 16% więcej kontenerów.

Pewnego rodzaju tajemnica tkwi w tym przypadku w kształcie kadłuba, który znacząco wyokrąglono wTriple-E co sprzyja załadunkowi kontenerów. Dzięki temu powstał dodatkowy - 23 rząd do załadunku co dało w sumie miejsce dla 1500 kontenerów.

Przestrzeń dla następnych kontenerów znalazła się dzięki przesunięciu mostka nawigacyjnego oraz maszynowni. Dzięki temu kontenery będą załadowywane jeszcze wyżej niż na Emma Mæersk bez ustraty widoczności z mostka oraz wypełnią przestrzeń w której do tej pory była maszynownia.

Inne znane giganty to tankowiec Berge Emperor mający 380 metrów, prom Allure of the Seas - 361 metrów oraz okręt USS Enterprise - 341 metrów.

Największym statkiem jaki kiedykolwiek zbudowano był tankowiec Knock Nevis o 458 metrach długości jednak został już zezłomowany.

Dla porównania wysokość Triple-E nad powierzchnią wody to 73 metry czyli niewiele więcej niż w przypadku Allure of the Seas mającego 72 metry który do tej pory jest najwyższym statkiem.

Załoga nowego statku może najmniej wynosić 13 osób jednak zwykle będzie ich 19. W razie potrzeby kontenerowiec może maksymalnie pomieścić 34 osoby.

Inne dane dotyczące Triple-E:
  • zanurzenie 14.5m
  • szerokość 59m
  • wyporność 165 000 ton
  • maksymalna prędkość 23kn

Zdjęcia

Zobacz ofertę rejsów na sezon
01
Gru
2024
Kryptowaluty
Kategoria: inne
Wrocław
15
Lis
2025
Labrador
Kategoria: szanty
Warszawa